Hyosungmotorclub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Hyosungmotorclub

het forum voor de hyosung liefhebber
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Supercruiser

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Rokr
Actief lid
Actief lid



Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 17-11-11

Supercruiser Empty
BerichtOnderwerp: Supercruiser   Supercruiser Icon_minitimedo nov 17, 2011 7:34 am

Althans, dat is mijn mening nadat ik in juli van dit jaar een gloednieuwe zwarte GV650 heb aangeschaft en verbaas me enorm dat ik tot op heden nog geen andere GV650 in het wild ben tegen gekomen of anderen erover heb gehoord.

Ondanks dat ik pas/al 47 ben, heb ik vorige jaar mijn motorrijbewijs gehaald en tussen september en juli een Soes GSX 650F en een V-Strom 650 (beiden uit 2008) "versleten". Derhalve heb ik wel enig vergelijkingsmateriaal t.o.v. mijn huidige GV650 en kan ik met zekerheid stellen dat hij totaal niet onderdoet voor de zogenaamde betere merken.

Wel is de afwerking een stukje minder te noemen. De delen sluiten hier en daar niet helemaal netjes aan en het kraakt ietsjes meer Rolling Eyes .

Met name heb ik voor de GV650 gekozen omdat ik toch wel een acceptabel vermogen wilde hebben en dat kon ik helaas bij de Yamaha XVS 650 en Honda Black Spirit totaal niet vinden die ergens bij de 50 pk blijven steken. En met kleine 70 pk die ik nu heb, ervaar ik minimaal de acceleratie die ik met de V-Strom had.

Echte problemen ben ik na 3000 km nog niet tegen gekomen, al had ik wel enorme last van een extreem rammelend/trillend geluid wat zich openbaarde tussen de 3000 en 4000 toeren (ongeveer want ik heb geen toerenteller).
Het leek bij de cockpit vandaan te komen maar na veel zoekwerk erachter gekomen dat de tankrubbers net te laag waren en de brandstofsensor steeds meer begon te resoneren tegen het frame naarmate de tank leger werd. Een simpel stukje extra rubber onder het tankrubber heeft het gehele probleem gelukkig opgelost.
Het in neutraal zetten van de versnelling werd ook op een gegeven moment een lastige opgave maar door de nieuwigheid was de koppelingskabel iets uitgerekt en kon simpel worden gesteld waarna hij weer probleemloos schakelt Laughing .

Daarnaast is de uitstraling in het echt meer dan prachtig want ik vind zelf dat de meeste foto's op internet geen recht doen aan de uitstraling en het voorkomen als je er echt naast staat. Hij is vrij imposant voor een 650cc en hij glimt je tegemoet. Ondanks de relatieve beperkte tankinhoud van 16 liter is de tank best wel breed en hoort bij het hele plaatje.

En natuurlijk de vele kijkers die zich afvragen welk merk dit nou in hemelsnaam is of waarom ik ervoor heb gekozen om maar 1 uitlaat eronder te zetten terwijl op de Harley V-rod er toch echt 2 horen te zitten lol!

En als ik deze eeuw nog begrijp hoe ik een afbeelding hier neer kan zetten, dan zie je mijn trots tegemoet.

Oh ja, ik heb me bewust niet aangemeld bij de reguliere Hyosungclub omdat de site op mij enorm doods overkomt en verouderde halve informatie bevat die totaal geen interesse weet te wekken. Maar de mogelijke GV650 rijders die daar dan wel zich hebben aangemeld, hoop ik dan hier ook tegen te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rokr
Actief lid
Actief lid



Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 17-11-11

Supercruiser Empty
BerichtOnderwerp: Re: Supercruiser   Supercruiser Icon_minitimedo nov 17, 2011 8:03 am

En hier zijn de afbeeldingen dan.

Supercruiser Foto-CN686AG8

Supercruiser Foto-PR6R8W6B

Supercruiser Foto-DFHAKFM6
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis
Admin
Admin
Dennis


Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 14-11-11

Supercruiser Empty
BerichtOnderwerp: Re: Supercruiser   Supercruiser Icon_minitimedo nov 17, 2011 10:09 pm

Zoals ik al eerder zei, echt een hele gave motor. Helaas zoals je terecht zelf ook al aangeeft, net zoals de andere motoren van Hyosung ondergewaardeerd wordt door andere motorrijders, maar die inderdaad niet onderdoet voor de "grotere" merken.

Hopelijk wordt er volgend jaar weer is een toertocht georganiseerd voor hyosung rijders zodat we de motor is in het echt kunnen bewonderen.

Vwb de hyosung club site. Het klopt dat de site wat gedateerd is en dat er oude informatie opstaat. We (Twickler,hyoholland en ik) zijn inmiddels bezig om een nieuwe start te maken en de hyosungclub weer nieuw leven in te blazen. Vandaar dat we nu ook zijn gestart met dit forum, zodat nieuwe leden zich hier kunnen aanmelden en actief kunnen meepraten op het forum. We hopen dan ook dat alle hyosung rijders en de mensen die het merk hyosung een warm hart toedragen zich hier aanmelden zodat er weer een levendige en vooral gezellige hyosung communtiy ontstaat.

groeten
Dennis
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hyosungmotorclub.actieforum.com
Rokr
Actief lid
Actief lid



Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 17-11-11

Supercruiser Empty
BerichtOnderwerp: Re: Supercruiser   Supercruiser Icon_minitimevr nov 18, 2011 9:30 am

Smile Iets nieuws opstarten is altijd lastig Dennis. Zeker ook omdat je je toch richt op een kleine groep van rijders.

Maar op een forum zijn het toch meestal maar een handjevol die echt actief zijn en de rest hangt er maar een beetje bij om af en toe wat van zich te laten horen. Derhalve denk ik ook niet dat je moet streven naar een grote groep van Hyosung rijders op dit forum want die ga je gewoonweg niet krijgen.

Wel zou het raadzaam zijn om de site weer nieuw leven in te blazen (in hoeverre het ooit echt geleefd heeft) en daar een verwijzing naar dit te forum maken, ook al denk ik dat de echte enthousiastelingen het forum zelf wel weten te vinden.

En als de toerrit een beetje centraal wordt gehouden (regio Utrecht bijvoorbeeld) dan mag jij van mij een stukkie rijden op een echte Hyosung bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
hunhunn
Rookie
Rookie
hunhunn


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 17-11-11

Supercruiser Empty
BerichtOnderwerp: Re: Supercruiser   Supercruiser Icon_minitimeza nov 19, 2011 7:14 am

Zeker niet verkeerd die motor. Hij glimt je inderdaad toe. Wat een chroom Smile
Stuurt het een beetje?
Terug naar boven Ga naar beneden
Rokr
Actief lid
Actief lid



Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 17-11-11

Supercruiser Empty
BerichtOnderwerp: Re: Supercruiser   Supercruiser Icon_minitimezo nov 20, 2011 7:30 am

Dat was inderdaad de grote vraag voor ik ging proefrijden. Ik had op dat moment nog de V-strom en die staat bekend om zijn fantastische stuureigenschappen, hetgeen ook waarheid is.
Ook hoor je genoeg verhalen over cruisers dat het echt zwaar sturen is en dat in sommige gevallen je rug en schouders enorm worden belast Crying or Very sad .

Met die wetenschap ben ik gaan proefrijden bij FD en het is mij echt 100% meegevallen. Het is logischerwijze anders sturen, maar bochten en met name rotondes gaan dusdanig makkelijk dat de voetsteunen toch met regemaat over het asfalt schrapen. Het grote voordeel zit hem in het stuur zelf wat toch redelijk afwijkt van de gemiddelde choppers en cruisers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rokr
Actief lid
Actief lid



Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 17-11-11

Supercruiser Empty
BerichtOnderwerp: Re: Supercruiser   Supercruiser Icon_minitimedo dec 08, 2011 7:52 am

Ik zou alleen nog erg graag wat willen doen aan het achterspatbord maar ik weet dat dit een heel lastig aspect gaat worden.

Totdat ik vandaag op een ander Hyosung forum werd verrast door de komst van de GV650 pro die een aangepaste achterkant heeft gekregen, feitelijk zoals ik hem ook wilde aanpassen.
De pro ga ik zelf niet kopen omdat ik mijne nieuw in juli heb gekocht maar ik ga zeker kijken of het mogelijk is om de achterkant in zijn geheel los is te bestellen en te monteren met (hopelijk) vaste punten die ik nu ook om mijn GV650 heb zitten.

http://tristatecyclesales.com/images/vehicles/C49E16E1-9EE7-D1EC-396389650F36E674_x.jpg
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Supercruiser Empty
BerichtOnderwerp: Re: Supercruiser   Supercruiser Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Supercruiser
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hyosungmotorclub :: Hyosung motoren :: GV650-
Ga naar: